One Thing Del 11

Zayn's perspektiv

 

När vi sitter och pratar så slås det på nått på tv:en utan att någon gör något.

- Vad var det där? frågar jag.

- Vet inte, den kan ju inte bara byta kanal själv säger Liam.

- Det är ju en skräckis nu som vi ser på säger Harry.

- Det blir ju bara konstigare säger Naill.

- Vi testar at stänga av den säger Ph.

- Men vart är Lou? Säger Madde.

- Vet inte säger jag.

- Vi letar efter han säger Liam.

När vi ska leta efter han så delar vi in oss i tre grupper. Jag och Naill, Liam och Madde och Ph och Harry. Vi går åt ett varsit håll.

Jag och Naill går till inspelningsrummet men där är han inte, så vi går till fikarummet där var Lou inte heller. Sen så frågar vi Poul men han visste inte var Lou var.

När vi går och letar i skrubbar så möter vi Harry och Ph.

- Har ni sett han? frågar Harry.

- Nej, men vi letar för fullt säger Naill.

- Har ni sett Liam och Madde då? frågar jag.

- Nepp, vi har inte sett dem eller hört dem säger Ph.

- Vi kan slå ihop säger jag.

Vi går tillsammans och letar men vi hittar varken Madde, Lou eller Liam.

Då tar någon tag i min arm och rycker bort mig från Naill, Ph och Harry.

- Vem är det? frågar jag.

- Gissa, hör jag Lou, Liam och Madde säga sammtidigt.

- Lou vad har du nu kommit på säger jag.

- Jo, jag tyckte det var så tråkigt att bara sitta och prata och kolla på tv, så jag smög iväg med dosan utan att ni märkte något. Jag bytte kanal till en skräckfilm så att ni skulle bli lite skraja sen så gick jag ut genom bakdörren och gömde mig tills Madde och Liam kom ut och då berättade jag vad jag tänkte göra. Jag tänkte att om jag sammlar in en och en när någon inte ser tills det är bara Ph kvar sen så skrämmer vi hon genom att låtsas vara död, jag berättar mer sen när vi har tagit Naill och Harry.

- Okej men vad ska vi göra nu då säger jag.

- Vi ska byta gömmställe så vi kan fånga Harry säger Liam.

Vi smög efter dem så dem inte skulle märka oss, vi gick in i en skrubb och väntade tills dem skulle komma förbi.


___________________________________________________________


Harry's perspektiv


Vi gick och letade och då såg Naill att Zayn var borta.

- Vart är Zayn? Frågar Naill.

- Det är blir bara läskigare och läskigare säger Ph.

- Vi går tillbaka och kollar säger jag.

Vi går tillbaka och jag går sist. Något rycker mig i armen och jag följer med.

Tyst säger nån och jag hör direkt att det är Lou.

- Är dem andra också här?

- Japp säger dem i kör.

Lou berättar varför han gjorde det här och jag tyckte det var smart.

Vi gick till nästa gömmställe och vänta till Naill och Ph går förbi.

När dem äntligen kom förbi så öppnade jag dörren så tyst som möjligt så dem inte märkte något, sen så tog jag tag i Naills arm och drog in han i städskrubben som vi var i.

Ph har nog inte märk än att Naill är borta. Lou berättade för Naill och Naill tyckte också att det var smart.

Vi gick till nästa ställe där vi skulle skrämma Ph.

Naill smög i väg för att hämta ketchup som skulle se ut som blod.

När han kom tillbaka så gick vi ut genom bakdörren och sprutade på oss ketchup.

Madde hade hämtat sin väska och hon hade rött läppglans som vi kunde ha under ögonen och på munnen. När vi var klara så såg vi ganska läskiga ut. Vi gick och la oss i rummet där vi alltid bruka göra.


___________________________________________________________


Ph's perspektiv


Jag märker att Naill var borta så nu var jag ensam. Jag går runt och letar i skrubbar, toaletter, och olika rum.

När jag kommer in i rummet som vi brukar vara i så ligger alla på golvet helt livlösa, dem var alldeles blodiga. Jag gick fram några steg och kollar på dem. Precis när jag ska böja mig ner så tar nån mig på axeln. Jag vänder mig om snabbt och ser att det är Poul.

- Vad har hänt? frågar jag.

- Tyst annars dödar jag dig med! Väser han.

Jag vände mig om och då var alla försvunna. Jag vänder mig om där Poul stog men han är inte där.

Jag går runt i rummet, jag märkte inte att någon går bakom mig.


___________________________________________________________


Liam's perspektiv


Vi smyger bakom Ph utan att hon märker det. Lou hade sagt att vi skulle ta tag i hon på tre.

- 1 2 3 viskar Lou.

Vi tog tag i Ph och hon vände sig om snabbt.

-AAAAAA! Hjälp! Döda mig inte! Skrek hon.

Alla börjar skratta.

- Varför skulle vi döda dig säger Harry.

- Me..men säger Ph.

- Vi skulle skrämma dig och det gick som planerat säger Lou.

- Men blodet då?

- Det är bara ketchup och rött läppglans säger Madde.

- Åh gud vad jag blev rädd, jag trodde att ni var döda på riktigt och att Poul dödade er säger Ph.

Alla skrattar igen.

- Nu vet du iallafall att det inte var på riktigt säger Zayn.

- Ja, tur de.

Vi går och tvättar av oss och går tillbaka till Ph.

- Vi måste nog gå nu säger Madde och kollar på klockan.

- Ja, om vi ska hinna packa tills imorgon.

Madde och Ph tackar för en rolig dag och ger oss en varsin kram.

Jag fick en lätt puss på kinden av Madde.

- Då syns vi imorgon klockan säger Naill.

- Jaa, Hej då säger dem sammtidig.

När tjejerna hade gott så funderade vi också på att gå hem.


___________________________________________________________


Del 11! Hope You Like It! Tänkte att det skulle hända något=)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0