One Thing Del 7

Louis's perspektiv


Jag vaknar och väcker dem andra genom att hoppa i deras sängar och dra av deras täcken. Jag började med Naill och han vaknade på en gång och hjälpte till att. Sen så tog vi Liam, när han vaknade hjälpte han också till. Harry var näst på tur han vaknade inte lätt men vi fick upp han och sen så var det Zayn kvar och alla hoppade samtidigt i Zayn's säng och drog av täcket och vi fick upp han. När vi sitter vid köksbordet och äter frukost så börjar vi prata.

- Det är synd att vi ska åka om 3 dagar säger Zayn.

- Ja verkligen, det kommar bli trist att lämna Sverige och framför allt Madde och Ph säger Liam.

- Men dem har ju sommarlov några veckor till säger jag.

- Ja det har dem ju! Då kan vi fråga om dem vill följa med hem till London säger Naill.

- Vi måste fråga vår manager först säger Harry.

- Jag ringer han nu säger Liam.


Liam gick ut så han kunde prata i fred och när han kom in såg han ledsen ut.

- Fick dem inte följa med? frågar jag.

- Ne säger Liam.

- Vad synd säger Zayn.

- I JUST KIDDING !! skriker Liam och slänger sig över Naill.

- Vi ringer dem på en gång säger Harry.


___________________________________________________________


Ph's perspektiv


Det ringer på min mobil och jag skyndade att svara. Jag hörde direkt att det var killarna.

- Hej Ph vi ville bara säga att vi ska åka om 3 dagar och undrar om du och Madde ville följa med.

Ja, det vill jag men jag måste fråga först, jag säger det till Harry i kväll när vi ska träffas.

- Ja, just det jag hämtar dig kl 18:00 säger Harry.

- Ja, det blir bra säger jag.

- Kan du ringa till Madde och berätta så kan hon berätta för mig i morgon säger Liam.

- Ja, jag ringer henne nu på en gång. Hej då!


Jag la på och sökte upp Madde på kontaktliastan och ringde henne.

Hon svarar på tredje singnalen.

- Hej säger hon.

- Hej, killarna ringde precis och sa att dem skulle åka om 3 dagar och undrar om vi vill följa med.

- Självklart vill jag det men jag måste fråga först.

- Det måste jag också. Liam sa att du skulle säga om du kunde eller inte imorgon.

- Okej.

- Men jag måste gå nu jag ska ju träffa Harry så vi kan prata sen , Okej?

- Okej , Hej då. Lycka till!

- Tack Hej då.


Jag la på och kollade på klockan den var halv 5 och jag skyndade mig att duscha och fixa ordning mig. Jag visste inte vad jag skulle ha på mig så jag tog en knälång röd klänning. Nu stod jag där och väntade på att Harry skulle komma. Jag såg hans bil komma i svängen.


___________________________________________________________


Harry's perspektiv


Jag svängde in på hennes gård och klev ur bilen. Ph kom ut och hon såg så vacker ut i sin röda klänning. Jag öppnar bildörren till henne.

- Tack säger hon och kliver in.

Jag kliver in och startar bilen. Vi säger inget på en ganska lång bit sen så bryter Ph tystnaden.

- Vart ska vi?

- Det blir en överraskning säger jag.

När vi kom fram så tog jag fram ögonbindel och hädde på den på Ph.

Jag tog henne ut ur bilen och följde henne till parken där vi skulle vara.

Hon tog av sig ögonbindeln när jag sa att skulle det.

- Ååh, vad fint du har gjort Harry säger hon och ger mig en kram.


Jag känner att jag blir röd i ansiktet. Vi sätter oss ner och börjar prata. Jag plockar fram jordgubbar och vaniljglass ur korgen somjag har med mig. När jag håller på att lägga upp glass och jordgubbar åt Ph, så kollar jag upp och möter hennes blick. Jag ger henne skålen och börjar med min egen.

- Jag kan följa med er till London säger Ph helt plötsligt.

- Va? säger jag och kollar upp.

- Jag ska följa med er till London säger hon igen.

- Är det sant! utbrast jag.

- Ja det är det.


Jag kramar om henne hårt och börjar kittla henne.

Tiden bara rann iväg och vi kom inte hem för en sent på kvällen. Jag svängde in på Ph parkering och släppte av henne. Hon ger mig en lätt puss på kinden och säger godnatt och jag säger godnatt tillbaka.


___________________________________________________________


Del 7 hoppas ni gillar den. Jag vet inte vad som hände men jag bara fortsatte skriva. Del 8 kommer så fort som möjligt ut.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0