One Thing Del 13

Zayn's perspektiv

När vi svängar in på Louis gård så kliver vi ut och går mot dörren. Louis låser upp dörren och kliver in.

- Välkommen hit säger han.

- Tack säger alla.

- Gå in i tvrummet så kommer jag med snacks och dricka.

Vi går in i tvrummet och sätter oss. Lou har en så stor så alla får plats i den. Louis kommer in med en bricka på huvudet.

- Vilken talang du har säger Harry.

- Japp har tränat länge säger Lou.

Alla skrattar.

- Vad ska vi se på? Frågar Ph.

- Skräckfilm! Skriker Lou.

Lou tar fram en skräckfilm och sätter i den i dvdspelaren.

- Vad är det för film? Frågar Liam.

- Det för ni se.

Det var en riktig skräckfilm. Alla satt ihop tryckta med varandra. Plötsligt skriker Lou:

- Han kommer och tar mig!

Allla kollar på han och skrattar.

- Han har ju somnat säger Madde.

- Stackars har ju en mardröm säger Harry och skakar till Lou.

- Va? Somnade jag under den här bra filmen?

- Japp, den är inte bra den är läskig säger Ph som sitter med en kudde i famnen.

Eftertexten börjar rulla och Lou undrar om vi vill sova där.

- Ska bara fråga mina föräldrar säger Madde.

Alla börjar gapskratta och blir tvungen att lägga oss på golvet.

- Vad är det? Frågar hon.

- Vilka föräldrar säger Liam.

- Oj, visst ja.

Alla skrattar igen.

- Men vart ska vi sova då säger Harry.

- I samma säng fattar du väl säger Lou.

- För vi plats då? Frågar Ph.

- Vi kan gå upp och kolla säger Lou.

Vi följde efter han upp och in på hans rum.

- Jag tror inte att vi får plats säger Liam.

- Men jag har ju madrasser så det räcker åt alla.

- Jag och Ph kan dela madrass säger Harry.

- Och jag och Madde säger Liam.

- Då kan vi tre dela min säng säger Lou.


___________________________________________________________


Harry's perspektiv


Jag, Ph och Lou gick och hämtade två madrasser.

- Vart ska vi? Frågar Ph.

- Ner i källaren där madrasserna är.

- Finns det råttor där?

- Nejdå.

När vi kom ner i källaren så gick vi in i ett förråd.

- Vad många madrasser du har Lou säger jag.

- Sjävklart, man vet ju aldrig när man ska ha övernattningsfest.

vi tog två madrasser och gick upp för trappan. När vi kom upp så sitter Madde och Liam och pratar i soffan.

- Vart är Naill och Zayn? Frågar jag.

- Dem gick och la sig i Louis säng för att sova.

- Hoppas dem har lämnat lite plats åt mig säger Lou.

Vi går in i Louis rum och ser Naill och Zayn ligger i hans säng och sover.

- Ska bara hämta täcken och kuddar säger Lou.

Medans Lou går och hämta kuddar och täcken så lägger vi oss på madrassen. Liam och Madde somnade och Ph också, det var bara jag som lyckades hålla mig vaken.

- Alla har somnat säger jag och kollar på Lou som har famnen full med täcken och kuddar.

- Jaha, då var det bara onödigt att hämta saker då! Säger han och slänger två täcken över Madde och Liam och två på mig och Ph. Jag tog en kudde och ett täcke. Sen la jag över täcket på Ph och la en kudde under hennes huvud.


Jag vaknar nästa morgon av att det luktar pannkakor. Jag kollar mig runt och ser att Lou, Naill och Zayn har klivit upp. När jag kom ner så möttes jag av tre stora leenden.

- Godmorgon säger dem sammtidigt.

- Godmorgon svarar jag.

- Är dem andra vakna? frågar Zayn.

- Nej, jag vaknade av att det luktade pannkaka, blir det pannkaka till frukost?

- Japp säger Lou och ler.

- Men vi måste vänta tills dem andra vaknar.

Jag sätter mig ner och pratar med killarna när Ph kommer ner.

- Godmorgon allihopa säger hon och gäspar.

- Godmorgon på dig med säger vi i kör.

- Sover Madde och Liam? Frågar Naill.

- Ja, som två små grisar säger hon och alla skrattar.

- Ska vi väcka dem? Frågar Lou och alla nickar.

- Men hur? Säger jag.

- Vi kan starta min dator och koppla till den till högtalarna och här på högsta volym sen kastar vi oss över dem.


Vi gick upp till Louis rum och lou startade hans dator, hädde på högtalarna och vred upp volymen.

- Beredd? Frågar han.

Alla nickar.

Lou hädde på 'Upp All Night' och Madde och Liam fick tag i kuddarna och hädde både täcket och kudden över huvudet.

- Vakna skriker vi och hoppar på dem.

- Vad gör ni? Skriker Madde och försöker sätta sig upp.

- Vi tänkte väcka er så att ni kan äta frukost med oss andra säger Zayn.

- På ett onödigt sätt säger Liam.

- Nu går vi och äter pannkakor innan jag svälter ihjäl säger Naill och alla börjar skratta.


___________________________________________________________


Naill's perspektiv


När alla har skrattat klart så går alla utom Liam och Madde ner för dem skulle byta om först.

Vi sätter oss vid köksbordet och börjar äta. Liam och Madde kom ner efter än liten stund.

- Kom pch sätt er och ät upp reste av pannkakorna säger Lou och kollar på tallriken med pannkakor kvar.

- Gärna säger Liam och Madde och sätter sig ner.

- Det finns ju bara en kvar! Säger Madde.

- Oj, vi har väll inte tänkt på det så mycket säger Harry och skrattar.

- Vi kan dela den säger Liam ch delar den på hälften.

- Tack du lilla söta säger Madde ger Liam en puss på kinden.

- Vad ska vi göra idag då? Frågar jag.

- Vi kan åka och bada på vårt hemliga ställe säger Liam glatt.

- Ja varför inte? Säger Harry.

Vi plockar undan och sprang runt som dårar i huset för att byta om till badkläder och packa handdukar och någonting att äta.

När alla är klara så tar vi på oss skorna och skyndar oss ut till bilen.

- Ph och Madde måste hålla för ögonen så dem inte ser vart vi åker säger Zayn.


___________________________________________________________


Del 13. Hände inte så mycket men kommer en ny del snart. Skolan tar mycket tid nu när den har börjat. Hoppas ni gillar den!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0