One Thing Del 3

Zayn's perspektiv


Jag blev förvånad över smset jag hade fått från Liam. Jag trodde aldrig att han skulle göra slut med Danielle. Sjuksköterskan kom in och sa att vi skulle gå ut och vänta medans hon undersökte Madde. Vi gick ut och satt oss utanför rummet i varsin fåtölj.

- Varför gjorde du slut med Danielle? frågar Louis.

- För jag har inga känslor för henne längre och börjar få känslor Madde istället.

- Är det sant! Hon har ju gillat dig jättelänge utbrast Ph.

- Men va kul säger jag och ger Liam en kram.

När jag kollar på Harry ser jag att han sitter och kollar på Ph. Han märker att jag kollar på han och börjar le.


___________________________________________________________


Louis's perspektiv


Jag ser att Harry sitter och ler och frågar varför han ler. Han viskar till mig att han gillar Ph och tänker bjuda ut hon på bio eller nått. Men gör det nurå viskar jag tillbaka.

- Ph kan du följa med och prata lite säger Harry.


___________________________________________________________


Ph's perspektiv


- Visst svarar jag och följer med Harry en bit bort.

- Jo, jag undrade om du vill gå ut med mig en dag säger han

- Ja, varför inte svarar jag och ler.

Harry får ett leende på läpparna och tog mig i handen och gick därifrån. Han ville att jag skulle sitta bredvid honom och det gjorde jag. Han tog min hand och log mot mig. Nu kom sjuksköterskan ut och säger att vi kan gå in igen. Där inne låg Madde. Hon säger att hon bara hade fått en liten bula efter smällen. Liam går direkt fram till Madde och satte sig bredvid henne. Madde fick ett leende på läpparna när Liam frågade henne något. Jag går fram till Madde och frågar vad det va Liam ville och hon svarar att Liam hade bjudit ut henne.

- Ja, jag vet, Liam sa det där ute att han hade gjort slut med Danielle och hade börjat gilla dig.

- Gör han?

- Japp.

- Vet du att harry har bjudit ut mig.

- Är det sant! Säger Madde.

- Ja, vi ska göra nånting någon dag.


___________________________________________________________


Louis's perspektiv


Jag ser att Liam sitter och pratar med Madde då Danielle kom in igenom dörren. Liam ser Danielle och blir tyst.

- Vad gör du här? frågar Liam.

- Jag ville bara säga att jag fortfarande älskar dig och vill ha dig tillbaka säger Danielle.

- Nej, det går inte jag gillar Madde nu!

- Okej då vet jag och hoppas att jag aldrig kommar se dig igen.

- Bra, kan du gå nu är du snäll.

Danielle vänder på klackarna och går snabbt ut.


___________________________________________________________

Liam's perspektiv


Jag fattar inte vad som precis hände men jag är glad att "hon" har gått så jag får prata med Madde i fred. Jag kollar in i Madde's blåa ögon och ler. Jag går ut till sjuksköterskan och frågar när Madde kan åka hem.

Hon svarar att hon kan åka hem klockan 2. Jag kollar på klockan och ser att den är halv 1 nu. Jag går tillbaka till rummet och säger det till dem. När jag sätter mig bredvid Madde igen så frågar hon varför jag hade gjort slut med Danielle. Jag svarar att jag har inga känslor kvar och giller henne istället.


___________________________________________________________


Det här var del 3 och hoppas att ni gillar den. Kommentera gärna!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0