One Thing Del 17

Louis perspektiv

 

- Det var roligt att få se dig i liv säger jag.

- Ja, det var det hoppas ni får komma in igen säger Ph och ler.

- Hej då säger alla i kör och går ut.

Vi går tillbaka till väntrummet när vi kommer dit så sitter det några tjejer där.

- Killar ska vi inte byta rum? Frågar Niall.

- Jo, har vi några grejor med oss? Frågar Zayn.

- inte jag säger Harry.

- Inte jage heller säger Liam.

- Nepp säger jag.

- No säger Niall.

- Vad bra då kan vi ju fråga om vi får ett annat vänterum säger Zayn.

Vi går runt och letar en sjukskötare eller en doktor som kan hjälpa oss.

Jag kollar ut genom fönstret och ser minst femhundra tjejer utanför sjukhuset.

- Ni killar jag tror att vi måste ringa ett samtal säger jag och kollar mot dem andra.

- Varför? Frågar Liam och kollar ut.

- Jaha säger han.

- Harry, Zayn och Niall?

- Ja?

- Vi måste hitta ett rum så vi kan ringa polisen så dem kan köra iväg våra fans så dem inte hindrar när någon måste hit säger jag.

Vi skyndar oss att leta och tillslut hittar vi en som kan hjälpa oss.

- Kan vi få ett nytt väntrum för det är några tjejer som sitter i vårat säger Harry.

- Visst följ efter mig säger läkaren.

Vi går genom korridoren och förbi Ph's rum sen till höger.

- Tack säger alla i kör som vanligt.

Vi sätter oss i soffan och fåtöljerna och väntar. När vi har väntat i några minuter så kommer det en läkare in och säger att vi kan gå in till Madde.

- Börja du Liam så kan du säga till oss när vi kan komma säger Harry och ler.

- Okej säger han och reser sig upp, drar upp byxorna lite och går ut ur rummet.

- Jaha vad ska vi hitta på nu då? Frågar Niall.

- Sova! Gäspade Zayn och alla skrattar.

- Vi kan leta en kortlek så vi kan spela kort säger Naill och alla nickar.

Vi börjar att leta men vi hittar ingen kortlek.

- Det finns ju ingen kortlek här säger Harry och suckar.

- Då finns det ju inget att göra säger jag.

- Sooovaaa hör vi Zayn säga som ligger på soffan helt energilös.

- Något annat en att sova säger jag.

- Vi kan köra sanning eller konka säger Niall och Zayn vaknar till i soffan.

- Hörde jag sanning eller konka?

- Ja,förmodligen säger Harry och alla skrattar.


___________________________________________________________


Madde's perspektiv


Jag hör hur dörren öppnas och in kommer Liam. Jag får ett litet leende på läpparna.

- Hej säger han och ler.

- Hej får jag fram.

Han kommer och sätter sig på sängkanten bredvid mig.

- Hur mår du?

- Jag har ont överallt och mår inge bra men bättre när du kom får jag fram lite tyst.

Jag har nästan ingen ork att prata.

- Bra säger han och pussar mig på pannan och ger mig en kram.

- Dem vet inte än om jag har blivit gravid, men dem ska kolla upp det så fort som möjligt säger jag fast lite högre.

Liam kollar helt chockat på mig.

- Neej, du får inte bli gravid med den där gubben säger han.

- Nej, det ska jag inte och om jag är gravid så kommer jag få en slags tablett.

- Hoppas inte säger han med gråt i rösten.

Jag räcker ut armen efter en kram och han kramar mig och viskar jag älskar dig i mitt öra och jag viskar jag älskar dig tillbaka.

- Går det bra om killarna kommer? Fråar han och reser sig upp.

- Sure! Säger jag och känner mig ännu starkare.

- Okej säger han och och nästan springer ut genom dörren.

Jag ligger i sängen och stirrar upp i taket. Jag vrider mig lite och kollar ut genom fönstret. Det var en fin utsikt för jag var så högt upp.

Dörren öppnas och in kommer killarna.

- Hej säger de i kör.

- Hejsan killar säger jag och ler.

- Hur mår du? Frågar Niall.

- Sådär men jag mår bättre när ni är här säger jag.

Dem kommer fram och ger mig en varsin kram.


___________________________________________________________


Niall's perspektiv


När vi står och pratar så kommer det en läkare in och säger att vi ska gå till vårat väntrum medans han pratar med Madde. Vi går ut och går till vårat väntrum. Jag ställer mig och kollar ut genom fönstret. Polisen har kommit och försöker få bort fansen och efter ett tag så försvinner alla. Jag tar upp min mobil och loggar in på twitter och jag jag tweetar

"Är på sjukhuset och väntar på att Ph och Madde ska få åka hem någongång @SmiliesPH och @Madde1D". Efter bara några minuter så har jag fått många svar av fansen men jag orkar inte svara så jag loggar ut och stoppar mobilen i fickan.

- Vad ska vi göra? Frågar jag.

- Vi kan gå och äta något nere i resturangen säger Liam och alla hör hur hans mage kurrar.

- Jag trodde att Niall skulle säga att vi skulle äta säger Harry och alla skrattar.

- Ska vi gå då? Frågar Zayn och reser sig upp och går mot dörren.

Vi följer efter och går snabbt ner till resturangen. Harry går och ställer sig i kö och väljer vad han ska ha.

Tillslut blev det så att Harry tar Köttbullar med spagetti, Lou tar spagetti och köttfärssås, Liam tar pasta och skinksås, Zayn tar kyckling och ris och jag tar stekt korv och pommes.

Vi sätter oss vid ett bord i ett hörn.

Medans vi väntar på maten så pratar vi om kläder.


___________________________________________________________


Zayn's perspektiv


- Vad ska ni ha för kläder på fredag? Frågar jag.

- Jag ska ha ett par röda byxor och vit tröja med blåa ränder säger Lou.

- Vad ovanligt säger Harry och alla börjar skratta.

- Jag ska ha min one piece säger Niall.

- Jag ska också ha min one piece säger Liam.

- Vad ska du ha då Zayn? Frågar Lou.

- Jag ska ha ett par svarta jeans och en vit t-shirt.

- Efter vi har ätit så kan vi åka och köpa enn present var till Madde och Ph säger Liam och ser väldigt smart ut.

- Jag ska köpa en one piece till Ph och någonting annat till Madde säger Harry.

- Jag ska också köpa en one piece, fast till Madde säger Liam.

- Ska vi åka direkt efter vi har ätit? Frågar jag.

- Ja, vi skyndar oss att äta sen så tar vi en taxi in till stan säger Lou.

När alla har ätit klart så går vi ut och tar en taxi.

När vi kommer fram så kliver vi och Liam och Harry går in i en one piece butik och vi andra går till en smyckes butik. Jag hittar två fina halsband, Niall hittar två ringar och Lou hittar två par örhängen.

Vi betalar sen så väntar vi på att Liam och Harry ska komma hit.

När Harry och Liam äntligen kommer så hittar dem snabbt presenter och betalar. Sen så går vi till en butik där man kan slå in presenter. vi skyndar oss och när vi är klar så springer vi till taxin och åker tillbaka till sjukhuset.


___________________________________________________________


Del 17! Förlåt att jag har stavat fel på Niall tidigare!

 



Kommentarer
frida

Tack! Ska börja läsa din novell med :)

frida svar:

Tack! Jag kommar byta blogg men forsætta på novellen=)

2012-04-10 @ 12:58:08


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0