One Thing Del 14

Harry's perspektiv


När vi kommer till stranden så kliver vi ur bilen och hjäper Madde och Ph ut. Vi går mot stranden och när vi kommer dit så tar vi bort händerna från deras ögon.

- Åhh vad fint det är säger dem samtidigt och alla skrattar åt deras min.

Vi tar våra handukar och lägger ut dem brdevid varandra. Naill, Zayn och Lou springer direkt ut i vattnet. Men jag, Ph, Madde och Liam lägger oss ner och solar. Dem värkar inte märka att jag och Liam försvinner ner i vattnet.

- Ni killar jag har en plan säger jag och alla lyssnar. Jag tänkte om jag, Zayn och Naill tar Ph och lyfter henne och kastar henne i vattnet så tar Liam och Lou Madde och gör likadant med henne.

- Bra idé säger Zayn och skrattar.

Vi smyger upp till dem utan att dem märker något. Jag tar tag i Ph's armar och Zayn och Naill tar varsit ben. Vi bär ner dem och dem skriker och säger att vi ska sluta men vi skrattar bara. När vi går ut med dem till knäna, sen räknar vi gungar dem och räknar till tre och släpper.

- Det är ju kallt säger Madde och ser lite sur ut.

- Ni för skylla er själva att ni inte doppa er före säger Lou.

- Ni ska få igen för det säger Ph.

Vi går och lägger oss och solar och somnar. När vi vaknar igen så är Madde och Ph inte här.

- Vart är tjejena? Frågar jag.

- Vet inte säger Liam.

- Vi måste leta dem säger Zayn.

Vi delar in oss i grupper och börjar leta. Jag gick med Naill och Zayn. Lou och Liam gick tillsammans. Då hör vi skrik.


___________________________________________________________


Louis perspektiv


- Hörde du Liam?

- Ja, det kanske var Madde och Ph.

- Vi letar reda på dem andra säger jag och Liam nickar.

Vi går igenom skogen och hittar dem andra.

- Hörde ni skriken? Frågar Naill.

- Ja, men varifrån kom det.

- Jag tror det kom från parkeringen säger Zayn.

- Kom så går vi dit och kollar säger Harry.

När vi går mot parkeringen så skriker Madde och Ph igen om det är dem.

- Hör ni säger Liam.

- Ja, det kommer ifrån parkeringen.

Vi börjar springa mot parkeringen och när vi kommer dit så ser vi Ph och Madde är ihop bundna och har munnen för hållen med ett band och två män bär dem in i en svart skåpbil. Vi la oss ner bakom en buske så vi inte skulle synas.

- Skriver nån ner registreringsnummret säger jag.

- Ja, jag kan säger Liam och tar fram mobilen.

- Bra, det är IL 998 2A.

- Ska vi hämta våra saker och åka till polisen? Frågar Naill.

- Självklart! Säger alla.

Vi springer och hämtar våra saker och springer till bilen och hoppar in och jag börjar köra.

- Varför ville dem just ha Madde och Ph säger Liam med gråt i rösten.

- Ja, varför just dem. Vad har dem gjort? Säger Naill.

Vi åker direkt till polisen. När vi kör in på parkeringen och kliver ut så möter vi ett par tjejer som frågar om våran autograf och vi skyndar oss att skriva dem sen går vi in.

- Hej vi skulle ville anmäla en sak säger Zayn.

- Okej, då får ni följa med mig till ett rum säger en manlig polis.

- Vad är det ni vill anmäla säger polisen.

- Våra två vänner har blivit kidnappad säger jag.

- Det var ett allvarligt brott, då måste jag ställa er några frågor.

- Ja, säger alla i kör.

- När hände det?

- För ungefär en timme sedan säger Harry

Polisen noterar allt i ett block.

- Var hände det?

- Parkeringen till Vanestilbeach säger Naill.

- Hur hände det?

- Vet inte, vi var och bada och solade och vi somnade när vi solade. När vi vaknade märkte vi att Madde och Ph var borta så vi började leta efter dem. Vi hörde skrik och gick till parkeringen där skriken kom ifrån. Då såg vi Madde och Ph ihop bundna och hade band för munnen. Det var två män som bar dem. Männen hade svart skåpbil säger jag.

- Har ni registreringsnummret?

- Ja, det är IL 998 2A säger Liam.

- Bra, ni kan gå nu. Vi hör av oss när vi har hittar något. Vi skrev ner våra mobilnummer och gav det till polisen.

Vi tackade och skakade hand. Vi går ut och sätter oss i bilen.

- Vad ska vi göra nu då? Frågar Liam.

- Vi kan väll åka hem till mig och äta och se på film säger Zayn.

- Visst säger vi sammtidigt.

Vi far förbi Mc Donalds och beställer mat, sen så far vi hem till Zayn och ser på en komedi men den hjälper inte mycket.


___________________________________________________________


Zayn's perspektiv


När vi sitter och kollar på film så kommer Lou på en idé.

- Vi kan ju testa ringa på deras mobiler och se vem som svarar säger lou.

Vi ringer med Liam's mobil till Madde. Det svarar på tredje signalen.

- Hej vad vill ni!? Hör vi en manlig röst.

- Hej ehm vi skulle bara kolla.....

- Kolla Vad!?

Vi lägger på.

- Jag känner igen rösten säger Naill.

- Va? Vem tror du att det är? Frågar jag.

- Min gamla lärare David Meckhouse säger Naill.

- Vi söker upp han på find.uk säger Liam.

Jag går och hämtar min dator och startar den och går in på find.uk och söker på David Meckhouse. Ingen träff, konstigt.

- Killar det finns ingen träff på David säger jag.

- Va? men det måste det säger Naill.

Jag går in på google och söker på David.

- Här finns han säger jag och trycker på hans wikipedia.

- Det står att han hamnade i fängelset för att våldaget två tjejer för tio års sedan säger Lou.

- Det står också att han blev utsläppt för en månad sen säger jag.

- Han har alltså letat efter två tjejer som han kan kidnappa säger Harry.

- Det betyder att han har haft koll på Madde och Ph utan att vi märk det och förföljt oss till stranden säger Liam.


___________________________________________________________


Del 14! hoppas ni gillar den. Hur går det med Madde och Ph klarar dem sig? Del 15 kommer så fort som möljligt! =)




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0