One Thing Del 8

Madde's perspektiv

 

Jag vaknar av att mobilen piper. Jag låser upp den och ser att jag har fått sms från Liam. Det står:

-Hej Madde nu får du ta och vakna, du måste ju hinna fixa ordning dig innan klockan halv sju 

- Hej Liam , klockan är ju bara halv tio och jag tar inte så lång tid på mig att göra mig i ordning bara så du vet det 

- Jaha okej, men kunde du följa med till London? 

- Ja, det kunde jag, vilken tid åker vi?

- Planet går klockan 13:00 på måndag och vi hämtar dig klockan 10:00 hemma hos dig 

- Okej, vad ska du göra idag då? 

- Klockan 11:00 ska jag och killarna till studion till klockan 15:00 och sen så ska jag ta det lugnt och göra i ordning mig sen så ska jag hämta dig, själv då? :P

- Jag tänkte först sova en stund till, sen ska jag ta det lugnt och sen så ska jag fixa ordning mig 

- Du har fullt upp idag alltså?

- Inte jämfört med dig

- Kanske inte

- Men måste sova nu, smsar när jag vaknar igen

- Okej, sov gott sömntuta


När jag kollar på klockan ser jag att den är halv 11. Jag och Liam har smsat i en timme.


3 timmar senare:

Jag vaknar med ett ryck. Jag kollar på klockan och ser att den är halv 2. Jag skickar ett sms till Liam medans jag går ner och plockar fram frukost. Det fanns inga mackor och inget smör så jag kokade korv och åt korv med bröd. Mobilen durrade till och jag tog up den och såg att jag har fått ett sms, men det står inget nummer.

Det står så här:

Jag vet vart du bor också fort du kommer i närheten av One Direction så mördar jag dina föräldrar.

Jag blir förskräckt och ringer Ph, hon svarar nästan på en gång.

- Hej.

- Hej.

- Jag undrar en sak, har du också fått ett hotsms?

- Ja, det har jag. Jag måste gå nu ska till farmor.

- Okej, hej då.

- Hej då.


Jag lägger på och äter mina korvar. Sen går jag och duschar. När jag har gjort i ordning klar så är klockan bara halv sex. Jag sätter mig i köket och kollar ut så jag kan se när Liam kommer. Det kommer en bil i svängen och jag hoppas det är Liam men det är det inte. Då kom jag på att Liam inte hade nått körkort. Jag märkte inte att en bil kom in körandes på parkeringen.


___________________________________________________________


Liam's perspektiv


Jag åker in på Maddes gård. Det är Louis som kör. Han ställde upp eftersom Harry inte orkade. Klockan slår precis halv sju och det verkar som att Madde inte märkt att jag är här.

- Gå och hämta henne säger Louis.

- Fundera på det jag också.


Jag kliver ur bilen och ringer på dörren. Det tog en stund innan hon öppnade. Hon skulle bara sätta på sig skorna. När hon var klar så var hon så söt i sin rosa klänning.

- Ska vi gå? frågar hon.

- Japp.


Jag öppnar dörren åt hon och kliver sedan in själv. Louis kör oss dit vi ska. Jag kliver ut och väntar på Madde tills hon är ute, sen så går vi in på resturangen som jag hade förbeställt mat. Vi sätter oss vid ett fönsterbord.

- Liam.

- Ja det är jag det.

- Jag gillar dig.

- Jag gillar dig också.


Vi satt där och prata och åt. Sen när klockan närmade sig 10 och Louis kom och hämtade oss. Jag sa till henne att vi kunde åka hem till mig och se på en film och det gjorde vi.

När vi kom hem till mig så visade jag Madde runt. När vi kom ut till poolen så försökte jag putta i Madde men hon höll i mig så jag följde med.

- Vad tänkte du nu att jag skulle ha på mig säger Madde.

- Du kan låna en av mina one pieceer.


När vi hade kommit up ur poolen så puttade Madde i mig igen.

- Hahaha, skulle bara hämnas.

- Ne nu du.


Jag sprang upp ur poolen och brottade ner Madde. När jag väl fick ner hon så pussade hon mig på kinden.


___________________________________________________________


Del 8 hoppas att ni gillar den.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0