One Thing Del 16

Liam's perspektiv

Vi får sitta i ett väntrum medans Madde och Ph undersöks. Jag och Harry har ringt deras föräldrar så dem skulle veta att dem låg på sjukhuset och vad som har hänt. Vi har väntat i en timme snart och vill inte vänta längre.

När vi hade väntat i yttligare en halvtimme så kommer en läkare in.

- Hej, det är så här att Ph har fått en hjärnskakning och har skrubbsår i ansiktet, hon har brutit både handleden och foten.

- Hur gick det med Madde då? Frågar jag

- Hon har blivit våldagen, fått en liten hjärnskakning och har brutit smalbenet.

- När kan vi komma in till dem? Frågar Niall.

- Ni kan vänta i en timme till sen så kan en sjuksköterska komma och häma er.

- Vi kan väl inte sitta här tysta i en timme säger Lou och kliver up ur stolen.

- Vad ska vi göra då? Frågar Zayn.

Lou går mot en hylla och tar fram ett spel.

- Vi kan ju spela twister så vi får upp humöret säger han och ler.

- Vem vill börja snurra? Frågar Harry och ställer sig upp.

- Jag kan säger jag och tar upp snurrplattan.

- Ska inte ni vara med? Frågar Lou till Naill och Zayn.

- Nee svarar dem sammtidigt.

- Men komigeee nuu era latmaskar så kör vi säger Harry.

- Okeej då säger Zayn och Naill och reser sig upp.

Jag börjar snurra på plattan och pilen hamnar på vänster fot på röd.

Sen hamnar den på höger hand på gul.

- Kan det inte bli lite svårare säger Harry.

- Jo visst säger jag och snurrar.

- Höger hand blå säger jag.

- Fortfarande enkelt säger Harry.

- Ta det lugnt Harry lilla säger Lou och alla skrattar.

- Höger fot på grön säger jag och alla försöker flytta sig och det slutar med att dem ligger på golvet i en klump och jag sitter i soffan och skrattar.

- Ska vi spela igen? Frågar Niall.

- Jaa säger lou och Harry samtidigt.

- Då kan jag surra på plattan säger Zayn och jag ger den till han.

- Höger hand på grön säger Zayn.

- Vänster fot på gul.

- Vänster hand på röd.

- Höger fot på grön.

- Vänster fot på lila.

Vi står så vi likadant allihopa och då blir det ganska enkelt men sen så kom höger fot på röd och då ramlar Harry och alla skrattar när Harry ligger där på golvet som om han vore död.

- Nu får du flytta dig Harry så vi kan forsätta spela säger Lou och Harry sätter sig bredvid Zayn.


När vi har spelat några gånger så ger vi oss och sätter oss ner och pratar. Tillslut så kommer det en sjuksyster in och säger att vi kan gå in till Ph nu men Madde är inte riktigt vaken än.

- Gå först du Harry så kommer vi in om en liten stund säger jag och kollar mot han.

- Okej.


___________________________________________________________


Harry's perspektiv


Jag reser mig upp och går efter sjuksystern. Hon visar mig vägen till Ph's rum och låter mig gå in själv. Jag tar tag i dörrhandtaget och öppnar dörren sakta och går in i rummet.

- Hej säger jag och Ph vrider på huvudet och ler.

- Hej säger hon glatt.

- Hur mår du? Frågar jag och går och sätter mig bredvid henne och ger henne en kram och en lätt puss på pannan.

- Sådär men bättre när du kom säger hon och små ler.

- Vad bra säger jag och ger hon en kyss på munnen och hon besvararen. Jag blir alldeles varm i kroppen.

- Går det bra om dem andra kommer också? Frågar jag och kollar mot Ph.

- Ja, varför skulle det inte gå bra? Säger hon och små skrattar.

- Okej, då går jag och hämtar dem kommer snart.

Jag reser mig upp och går mot dörren och öppnar den. När jag kommer ut så kommer jag inte ihåg vilket håll jag kom ifrån, så jag står utanför dörren och är helt förvirrad.

- One Direction vart är ni skriker jag.

- Här hör jag Lou skrika lite längre bort.

- Men vart här skriker jag tillbaka.

- Jag går ut genom dörren så du kanske ser mig skriker Lou tillbaka.

Jag kollar mot åt höger men där är han inte så jag kollar till vänster och då ser jag Lou står och kollar mot mig som om jag var en idiot som inte hittar tillbaka.

- Säg till dem andra att dem kan komma säger jag och Lou nickar.

Killarna kommer efter bara några sekunder och följer med mig in till Ph.

- Hej säger alla i kör.

- Hej säger hon glatt.

- Mår du bra? Frågar Niall.

- Japp och bättre när ni är här säger Ph.

- Men vad bra säger Lou och alla börjar skrattar.

- Har ni hört någonting om Madde än? Frågar hon.

- Ja, hon har blivit våldagen, fått en liten hjärnskakning och brutit smalbenet.

- Neej, är det sant!

- Ja, det är sant.

- Har ni fått träffa henne än?

- Nej, hon har inte vaknat är säger Liam.

Alla går fram och ger hon en varsin och jag gav hon en extra lång kram och en puss på munnen.



___________________________________________________________


Del 16! Kort del men nästa blir extra lång istället!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0