One Thing Del 12

Madde's perspektiv


När jag oh Ph går hem så kommer det några tjejer fram och frågar om våran autograf.

- Hej, kan vi få eran aurograf? Frågar den ena.

- Hej varför vill ni det? Frågar jag.

- För ni hänger ju med One direction säger den andre.

Ph skriver på deras papper och det gjorde jag också. När tjejerna hade gått så går vi vidare.

- Hoppas andra inte vill autografer säger Ph.

När vi kom till korsningen där vi brukar mötas så säger vi hej då.

Jag fortsätter att gå och när jag kommer en bit så står några tjejer längre fram i en klunga. Jag tror att One Direction är där. En tjej vänder sig om och skriker där är Madde!

Jag stannar upp och går saktare. Tjejerna kommer närmare och när dem har kommit ser jag killarna kolla på mig. Killarna rycker på axlarna. När dem kom fram till mig så frågar nästan alla samtidigt om dem kan få min autograf och bilder. Jag blev alldeles yr av alla frågor.

När dem äntligen hade gått så gick jag fram till killarna.

- Nu vet jag hur ni känner er säger jag.

- Ja, man för nåjävulskt ont i huvudet säger Lou.

Alla börjar skratta.

- Jag måste gå nu så jag hinner packa säger jag.

- Vi kan köra hem dig säger Harry.

- Ja, varför inte.

Vi går och sätter oss i bilen och Harry börjar köra.

- Vänta vart ska vi? Frågar han.

- Rakt fram, första höger, andra vänster sen vänster igen och sist tredje höger.

- Okej, jag förstår precis säger Harry.

När vi stannar så hade Harry kört helt fel.

- Jag kan härifrån säger jag.

- Nej, jag sa hitta hem till dig säger Harry envist.

- Okej, det är i närheten och det är ett rött hus.

- Det hjälpte ju mycket, nästan alla hus är röda säger han.

Han hittar fram på andra försöket.

- Tack för skjutsen säger jag och kliver ut ur bilen.

Killarna for iväg och jag låste upp dörren. Mamma och pappa är inte hemma för dem är bortresta och kommer inte hem förän imorgon kväll, när jag har åkt till London med Ph och killarna. Jag packar sen så beställer jag hem pizza till middag för jag orkar inte laga mat. När klockan börjar närma sig tio så borstar jag tänderna och går och lägger mig.


___________________________________________________________


Naill's perspektiv


Jag vaknar av alarmet på mobilen klockan åtta. Jag kliver upp och sträcker på mig. Min resväcka ligger i hallen med andra väskor. Jag blir fundersam och tar på mig min one piece och går ut i köket. Jag märker inte att det sitter några i vardags rummet. Till frukost så tar jag en skål med flingor och mjölk och två mackor. När jag kommer in i vardags rummet sitter Harry, Lou, Zayn och Liam där.

- Vad gör ni här så tidigt och hur kom ni in?

- Vi väntar på dig och din mamma släppte in oss säger lou.

- Och ni var tvungna att komma säger jag.

- Ja, vi vaknade tidigt och alla var klara och hade inget att göra så vi möttes vi cafeterian vi brukar vara och gick sen hit säger Zayn.

- Paul kommer och hämtar oss här klockan halv tio, sen hämtar vi Madde och Ph.

- Okej, jag ska försöka skynda mig säger jag.

Jag äter upp flingorna och mackorna på 5 minuter sen så går jag  och duschar och tar på mig kläder. När jag kommer ner så ser jag att klockan är 09:25. Killarna står på klädda och klara i hallen. Jag knyter på mig skorna och tar på mig jackan. Vi gick inte ut förän vi såg Paul komma in körande på gården. Vi gick ut och sätter oss i bilen.

- Vilken ska vi hämta först? Frågar Paul.

- Ph, hon bor närmast säger Harry.

- Vart bor hon då?

- På Hagstavägen 23 säger Harry.

Paul knapprar in det på gpsen och vi börjar köra.

N är vi kommer hem  till Ph så står hon på utanför hons hus.

- Hej!

- Hej säger vi i kör.

- Jag kommer ut och hjälper dig att öppna där bak säger Harry och går ut.

När dem har kommer in i bilen så frågar Paul vart Madde bor.

- Blommvägen 16 säger Liam.

När vi kommer dit så står Madde och väntar ute. Hon slänger in hennes väskor och hoppar in bredvid Liam.

När vi kör vidare till flygplatsen så somnar Zayn som han alltid brukar göra.

Lou sitter och pratar med sin mamma i telefonen. Våra mammor åker med ett annat flyg imorrn men då åker dem hem istället för att följa med oss till London där vi har våra lägenheter.

När vi kommer till flygplatsen så står det massa fans där. Vi åker så nära dörren som möjligt. Några vakter kommer så att vi kan komma in till flygplatsen. När vi väl är inne så får vi gå in i ett rum där inga fans kan komma in. Klockan var bara halv tolv. Vi sitter och pratar tills klockan var halv ett då vi går ut ur rummet och gåt mot termenalen. Flyget hade redan kommit så vi fick gå på tidigare. Vi hade fått platser längst bak så ingen skulle märka att vi var där.


___________________________________________________________


Harry's perspektiv


Vi sätter oss i flygplanet. Jag sätter mig bredvid Ph. Liam, Zayn och Madde sitter bredvid varndra och Lou och Naill tillsammans.

Jag vänder mig om och kollar på Ph.

- Vad är det? Frågar jag.

- Jag har aldrig flögigt förut.

- Det är ingen fara bara luta dig tillbaka och tugga tuggummi.

- Men jag har inget tuggummi.

- Här .

-Tack.

Ph tog min hand. Planet lättade och vi var i luften.

- Det där var bäl inge farligt säger jag till Ph.

- Nej, faktiskt inte.

Då börjar Madde skratta.

- Vad är det? Frågar jag.

- Liam fick lock för öronen precis när jag tog hans hand svarar hon.

Jag börjar också skratta.

- Vad gör Lou och Naill då?

- Ska kolla säger Madde.

- Lou sitter och läser nån bok och Naill ritar något.

- Va? Pratar ni om oss? Frågar Naill och kollar bak.

- Ja fast nej, Harry undrade bara vad ni gjorde säger Liam.

- Jaha, Lou sitter och läser och jag försöker rita av han.

- Går det bra då?

- Sådär, resultatet för ni när vi landar.

- Vad gör ni då Liam? Frågar Ph.

- Zayn ligger sover som vanligt och jag och Madde snackar bara, Vad gör ni då?

- Likadant säger Ph och ler.

Vi sätter oss ner igen och pratar. Jag kollar in i Ph's mjuka bruna ögon. Jag lutar mig fram och möter hennes läppar.


___________________________________________________________


Louis perspektiv


Jag kollar bak mot Ph och Harry och ser att dem kysser varandra.

- Liam, Naill och Madde kolla Harry och Ph viskar jag så dem inte ska höra.

- Ååååh, vad gulligt säger Madde när dem var klara.

- Va? såg ni? säger båda samtidigt.

- Japp, det var jag som märkte det.

- Lou din buse säger Harry.

Alla börjar skratta.

- Jag vänder mig om och sätter mig rakt fram och börjar prata med Naill.

- Du jag gillar dig Naill säger jag ganska högts så alla skulle höra. Liam, Madde, Ph och Harry kollade på mig konstigt.

- Jag gillar dig också som vän säger Naill.

- Bara jag trodde att du gillade mig mer säger jag och pussar han lätt på munnen.

Alla börjar skratta.

- Vad? Det är ju bara hur ni beter er säger jag.

- Ja, men inte mot samma kön säger Liam och alla börjar skratta till och med jag.

Jag kände att vi landar och när alla hade gått ut så gick vi ut. Vi möttes av många fans. Jag såg hur förvånad dem blev när Madde och Ph kom bakom. Några vakter hade spärrat av så vi kunde gå utan att bli blockerad av fans när vi skulle gå ut.

Vi stannar ibland och skriver autografer. Några tjejer ser helt chockad ut när Madde och Liam höll hand och det gör Harry och Ph också. Jag håller hand med Zayn och Naill på varsin sida. Vi sätter oss i bilen och åker därifrån.

- Vad ska vi göra när vi är framme då? Frågar Ph.

- vi kan åka hem till mig och se på film säger jag med ett leende.


___________________________________________________________


Del 12. Försökte göra den så lång som möjligt. den är väll efter längtad förstår jag. Hoppasn ni gillar den. =)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0