One Thing Del 9

Samma kväll


Liam's perspektiv


Jag hjälper Madde upp. Vi kollar varandra i ögonen. Våra läppar närmar sig varandra och blir en kyss. Min hand låg kvar på hennes kind när vi hade avslutat.

Hon drog in ig i en kram. Det var en lång och en varm kram.

- Kan jag låna kläder av dig? Säger hon efter ett tag.

- Självklart! Svarar jag.


Jag tar Madde i handen och drar med hon i huset och upp på mittt rum.

Hon sätter sig på min säng och väntar på kläder.

- Mjukiskläder eller one piece? frågar jag.

- Spelar ingen roll bestäm du.


Jag tog fram ett par ljusblåa mukisbyxor och en vi t-shirt.

- Här säger jag och slänger kläderna till henne.

- Tack!


Medans hon går på toa och byter om så går jag ner och tar fram dricka och gör popcorn. Jag märkte inte att Madde kom ner, så jag blev vettskrämd när hon kramade mig bakifrån. Hon går och sätter sig i soffan medans jag väntar på  popccornen.

När jag kommer in i vardagsrummet så har hon redan hittat en filmoch satt i den men i startat den för det visste inte hon hur man skulle göra.

- Så här gör man säger jag och tar dosan.

- Okej säger hon och kollar noga.

- Man trycker på den största knappen sen så är filmen i gång.

- Jaha men det var ju enkelt.

- Vad har du valt för film frågar jag efter ett tag eftersom Madde sitter i hoptryckt mot mig.

- Vet inte, jag tog den som jag fick fram först.

- Haha, kollar du inte på frodralet eller?

- Kanske inte.


När filmen var klar så satt vi på en ny som inte var så läskig. Nu tog vi en mer romantisk. Jag kände att Madde hade somnat på axel. Jag stänger av tv:en och la en kudde under Madde's huvud och la en filt över henne. Jag la mig själv på andra soffan mittemot.


___________________________________________________________


Zayn's perspektiv


Jag vaknar nästa morgon och kollar på klockan, den är bara Kvart i åtta. Jag ringer och väcker Harry,Louis ochNaill. Vi bestämde oss för att åka hem till Liam och väcka han och Madde. Vi skulle mötas vid Louis som bor närmast och därifrån skulle vi gå. När jag kom till Lou så hade alla kommit till och med Ph var där. Vi gick tillsammans hem till Liam.

Det var hans mamma som öppnade

- Kom in ni.

- Okej vart är dem? frågar jag.

- Dem ligger i varsin soffa och sover säger hon.

- kom så väcker vi dem säger Harry.

Vi gick in till vardagsrummet.

- Skriker på tre säger Lou.

- 1 2 3

- Vaaakna!

Liam vaknar.

- Vad gör ni här? Frågar han sömnigt.

- Vi skulle bara väcka dig och Madde säger Ph.

- Madde har inte vaknat säger jag.

Vänta säger Liam och drar av Madde täcket och lyfter upp henne.

- Öppna dörren ut till trädgården säger han.

Naill går och öppnar dörren och alla följer med Liam.

Då vaknar Madde.

- Vad gör ni? Säger hon.

- Vi skulle bara väcka dig säger Liam och hoppar i med Madde i famnen.


___________________________________________________________


Del 9 hoppas ni gillar den =) Del 10 kommer snart .



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0